onsdag 2 mars 2011

Det här med träning

Många killar äter och tränar för att gå upp i vikt - tjejer äter och tränar för att gå ne i vikt.

Jag känner att jag skulle vilja gå ner i vikt, något kilo i alla fall. Men ändå försöker jag varje dag att intala mig själv att släppa tänkandet på "att gå ner i vikt" och istället bara hålla igång med regelbunden träning. Jag tror det är mer sunt. Nu äter jag lite vad jag vill och köper godis och så, men tänker nog lite för mycket på det efteråt- när jag väl har ätit upp chipspåsen. Det kämpar jag också med. Det jag ändå känner är att jag låter mig ändå äta sånt - och det är ju bra.

Men jag är ändå glad att Pontus hunnit äta upp chipspåsen som låg hemma igår. Annars hade den legat i min mage. Nu finns det istället plats för en grapefrukt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar