torsdag 17 mars 2011

Blanda två klokahjärnor - så får vi min dag!

Idag är det min dag - min egna dag.

Varför ska jag berätta nu. Bland det bästa som finns är tårta. Även andra saker men tårta är lovely. Det tycker både jag och min syster - vilket vi nog inte är ensamma om. Det här märkte vi när vi var små och tyckte att man får äta tårta alldeles för lite, eftersom men i regel bara äter det när någon fyller år och vi är 4 i min familj vilket blir 4 tårtor per år. Det är inte mycket i mina öron.

Därför skapade vi två extra dagar - Lillasyster- och Storasyster dagen. Dagen då man fyller X och ett halvt. Idag fyller jag 20 och ett halvt. Då får man fira det med tårta och allt annat som man tycker är gott - som en mini födelsedag.

Det här kom vi på när vi var yngre och jag tycker att det är en strålande idé! Vet dock inte om min dag kommer att innehålla någon tårta men vi ska i alla fall äta lasange som vi åt när vi var små - den är jätte god!
Eating cake on my 19th birthday - delicious.

1 kommentar:

  1. helt objektivt kan jag säga att det är en fett najs idé. coola, smarta brudar.

    SvaraRadera