fredag 11 mars 2011

Dag 03 - Mitt favoritland

Det här blir en lätt en - självklart är det Spanien.
Eftersom min mamma är från Spanien så har jag varit där väldigt mycket och sätt många platser. Största delen av släkten bor på Tenerife, alltså Kanarieöarna. Det är super fin miljö där, så otroligt god mat och trots att ön inte är så stor så hittar man alltid nya platser att besöka, nya platser att se. Dofterna från alla växter och stränderna. Att se hur miljön ändras genom att åka upp till Teide som är öns vulkan, helt plötsligt lämnar man den tropiska grönskan och befinner sig i en öken med ödlor på marken.
Mat är en klass för sig. Att på morgonen gå ner till baren som ligger över gatan, för att beställa färskpressad apelsinjuice, café cortado och en macka med tortilla - åh vad det vattnas i munnen på mig.

Senast jag var där så spenderade jag mycket tid med mig själv, satte mig på cafeer och läste en bok, gick promenader, kollade i affärer. Allt blev så mycket bättre och jag mådde bra av att få spendera lite tid med bara mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar