onsdag 9 mars 2011

Dag 01 - En vanlig dag hemma hos mig

Jag ligger död i sängen och ovillig att gå upp. Får en chock av väckarklockan, snoozar 2 x10 min men hoppar sen upp. Gör min mannagrynsgröt med jordgubbar. Vispar i ett ägg på slutet vilket gör att den blir mer som en pudding än gröt, och häller det över frysta jordgubbarna - en ny favorit! Hoppar i kläderna och pussar Pontus som otroligt sött ligger kvar och sover. Tar min väska och rör mig sen till jobbet. Kommer hem lite olika - beror vart jag jobbbar och vilken dag då jag slutar olika varje dag. Äter middag, sitter vid datorn med tv på i bakgrunden, och plockar sen ihop träningskläderna för att ta mig iväg på träning. Hem, duscha, ligga död framför datorn igen med tanken att garderoben behövs städas/disken behövs diskas. Väntar in att Pontus ska komma hem från jobbet och somnar nog sekunden efter han pussat mig godnatt.
En vardag för mig helt enkelt.

En vardag jag älskar att ha med honom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar