måndag 14 mars 2011

About that black swan

Jag tyckte om Black Swan. Filmen har många obehagliga scener men gick att se ändå. Pontus däremot... Jösses. Vi kom fram till att det inte är hans cup of tea. Han pinade sig igenom filmen och satt istället och tänkte på vilken genre det var - medan jag sögs in i filmen. Har själv sett Svansjön så alla låtar och så känner man igen, man blir nästan lite sugen på att se baletten igen. Jag fastnade för filmen och kände fortfarande av den när vi kommit hem - var liksom fortfarande inne i den. Nathalie Portman gjorde en jätte bra roll - kanske säger en del att hon fick en Oscar för den.

Så jag rekomenderar den! :)

Så här häftig ser jag ut när jag går på den torra asfalten - snart ska dunjackan bort!

2 kommentarer:

  1. sögs också in i den. en märklig känsla. missade svansjön i vintras. häng med nästa gång den sätts upp! jippi!

    förstår att pontus kanske inte direkt fastnade. den är väl en tjejfilm i den bemärkelsen att den tar upp "tjejiga" saker som tjejers taskiga sätt att vara mot varandra, ätstörningar, extrem prestationsångest etc.

    bra var'en iaf.

    I KVÄLL BLIR STAVGÅNG!

    SvaraRadera
  2. Sant. Puschade väl knappast på pappa att se den. Skulle inte lova någon pojke att tycka om den. Men jag gillaren!

    YES! SE YA TONIGHTTT!

    SvaraRadera