tisdag 15 mars 2011

Dag 05 - Det här språket vill jag tala flytande

Det här är svårt. Jag dras emellan att säga Spanska eller Engelska. Helst av allt skulle jag vilja kunna båda flytande men det blir fusk.

Jag kör på Spanska!
Har en tjock släkt som älskar att prata i 180 med mig, så för min egna (men kanske för andras också) del så underlättar det en väldans massa att kunna svara på en flytande och ren spanska. På senaste tiden, och innan jag reste till Spanien förra året, så älskar jag att höra en människa prata spanska - just love it! Så underbart, det är fint. Jag vill också. Det är även ett väldigt stort språk så det är alltid bra att kunna. Sen att kunna prata spanska med min mamma känns också väldigt mycket - skulle vara så kul. Tycker att det är häftigt att höra henne när hon pratar med släkt eller vänner där nere. Hon kan det flytande liksom - så coolt! Hon är häftig! Då tänker ni såklart att det är väl självklart att hon pratar det flytande - men jag tycker det är häftigt ändå. Kanske för att hon pratar jättebra svenska, hon har nog bättre svensktordförråd än många svenskar - för hon är min häftiga mamma. Så det vore kanon att kunna prata flytande spanska med henne, min mormor, mina kusiner, vänner och alla andra spansktalade - de är som sagt en del...


Jag och min mormor på skansen i somras - i bild syns även en delicious skansenbulle. M.U.M.S!

2 kommentarer:

  1. engelska är du väl bra på? flytande gräns vad som räknas som flytande.

    fan vilka tråkiga och meningslösa kommentarer. jag har nästan en liten kommentarsblogg i din blogg. fint!

    SvaraRadera
  2. Relativt, bättre än spanska men det vvore ju kalas att kuna engelska flytande också.

    Det är kul med dina kommentarer! :D <3

    SvaraRadera