lördag 19 mars 2011

Dag 08 - Mina favoritskor

Om jag hade sett att den här dagen fanns så hade jag kanske inte skrivit att mina älskade skor från Marc O'Polo var en av mina favoritsaker. Så jag får väl ta fram en av mina andra favoritskor.

Mina stövlar från Pertti Palmroth. Jag vill länge ha ett par stövlar med klack men hittade aldrig några. Vid årsskiftet 2005/2006 skulle vi åka till Valencia för att fira ett guldbröllop i släkten - och då var det dags att hitta ett par finare skor (sönderrivna sneakers fungerade inte..). Så då tog mamma mig till NK där hennes favoritmärke fanns och jag tänkte "No fucking way att jag köper skor därifrån". De är dyrt och lite tantigt - dont you think. Men ändå hittade jag ett par stövlar hos dem som var rätt snygga så jag gick hem med dem. (Kan tillägga att jag betalade för dem själv - no brat kid här inte)

Det här var alltså 2005. Idag har jag klackat om dem 1-2 gånger och de är fortfarande som när jag köpte dem - för 6 år sen! Hel tokigt. Där snackar vi kvalité!

Här är ett par skor från samma märke, dock inte alls lika snygga. De här är lite to tantigt för min smak..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar