onsdag 12 januari 2011

Hallo Bimmelbahn

So, let me begin.

I somras var jag och min kära vän, m.fl., på Emmaboda festivalen. Där campade vi bredvid ett härligt gäng killar med musiksmak som var långt ifrån det som spelades hemma på min dator, men det mesta lät jävligt bra. Skön musik. De spelade en låt som lät jävligt bra, och namnet var inte så svårt att glömma - Barbara Streisand. Inte så svårt eftersom namnet är pretty famous och sen kan man ganska lätt komma till slutsatsen att det i stort sätt är det enda dem sjunger i låten.

Kul! tänker man då, klart alla idag har hört låten som Duck Sauce gjort, men vi i lilla campet var bara 3 månader innan med att nynna runt på den! Men ändå.

Now to the fun part.
I går så skriver en av de här killarna till mig och frågar om jag har koll på Boney M. "Daddy, daddy cooool" Jösses, sjöng på den när jag var spädbarn. Men någon större koll har man kanske inte. Det fortsätter i alla fall med att han skickar en länk till ett You Tube klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=0EjLWh2150I&feature=related

Hur kul som helst ju! Tror man att något nytt beat har kommit på 2000-talet - dont think so!

Men now to the funniest part.
När jag checkar in Boney M´s moves skickar han ännu en länk, inget mindre än:

http://www.youtube.com/watch?v=EcXiMQ0J2So&feature=player_embedded

Sjukt kul! Så för att minnas sommarens härliga musik med ett härligare namn så

Hallo Bimmelbahn!

1 kommentar:

  1. va söt du är: "sjöng på den när jag var spädbarn". som charlotte!

    SvaraRadera