torsdag 13 januari 2011

Cupcakes and Macarons

Är helt inne i sötakernas värld! Sitter just nu med en lite för hungrig mage och tittar in bagerier med cupcakes. Trots att jag inte är något större fan av muffins så kan ju inte en cupcake sukta mer. Mina ögon dör alltså, det ser ju bara gott ut. Någon dag, när jag plötsligt släpper på mitt begränsade tänkande av vad jag ska äta och inte, så ska jag banne mig ta mig till Cupcakes Stockholm och köpa mig en (eller två.. varför inte flera på en gång!!). Mm, jag kör på det.


Sen för att inte glömma Harrods läckra bakhörn där cafét Ladureé gömmer sig. De gör macarons som inte smakar av denna värld - in a good way! Tanken på dem gör att det vattnas i munnen på mig länge, längeeee. Men då tänker man att det är väl hela idén med dem, att ha varit där på semester och ätit dem en gång osv.  men icke - de här är inga vanliga grejer inte. En stor anledning att ta sig tillbaka till underbara London så snart som möjligt.

Apropå det, på söndag ska det planeras en annan resa senare i år - can´t wait!

1 kommentar:

  1. ärligt talat så är det en förbannelse utan dess like. var glad att du inte bor 100 meter från en macaron!

    SvaraRadera