måndag 28 februari 2011

Vilken helg

Min lördag blev kanon. Köpte både lite godis och dipp för att sedan popa popcorn - riktigt nice!

Söndagen blev väldigt inpulsivt. Först fick vi besök av Pontus familj på fika (jag visste inte om det). När vi sitter med dem så kollar vi i Media Markt tidningen och Pontus hittar en dator han vill köpa, och jag kikar lite på en tv som såldes ut väldigt billigt. Vi drar dit med tom bil och åker hem med en ny HP dator och en Sony ´40 Tv. Hade inte alls tänkt att lägga min lön (och sista penger på kontot) på en tv men så blir det ibland (läs aldrig).

Lämna rubbet hemma och körde som en tok för att hinna in på Skivstång/Konditionspasset. Hann dit och det gick superb. Testade t.o.m. att utmana mig lite och köra på en tuffare grej på konditionsdelen och jag klarade det. Jag blev sjuuuukt glad! Min dröm är typ att kunna göra smala armhävningar på tå och göra den här övningen, och nu kom jag en liten bit på vägen.

Övningen går ut på att man ska hålla armarna tätt mot kroppen och händerna precis vid brösten (som man gör en armhävning med smala armar), och lyfta kroppen några centimeter från golvet. Bara händerna ska röra golvet. Sen ska man hoppa med benen utåt och inåt. På passet jag var på så har man inte händerna på golvet utan på en step bräda vilket jag tror är lite lättare. Men jag klarade det en stund och det är jag ändå stolt över!

Inte nog med det - jag sprang in på ett intensivpass efteråt och stannade hela passet!


Man står som henne och sedan hoppar ut och in med benen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar