onsdag 16 februari 2011

Onsdag och snart veckans dos av bebisar

Har gått upp lite tidigare för att inte behöva stressa till jobbet. Alltid skönt att ha lite tid på sig så man kan fixa sig lite extra - kanske får en att känna sig lite gladare under dagen.

Om en timme börjar jag och idag har vi barnpassning på jobbet, och lite under förstått så kan man tänka sig att det är på Friskis och inte vårdcentralen jag jobbar på idag..  Tendensen har varit att 6 bebisar lämnas in hos oss så vår anställda för just barnpassningen inte har kunnat vara själv, så jag har fått hoppa in och hålla i en eller två bebisar. Jag älskar bebisar men tack att det endast är en timme. När jag träffar nya människor märker man ju ganska snabbt om man passar tillsammans, och om man ska jobba med dem så försöker man ju kompromissa (speciellt om man inte passar). Bebisar tänker inte så har jag märkt. Här handlar det om att gråta mest, dregla på min tröja och dra i mitt hår (och allt annat de får tag på). Så jag får komma med en annan strategi vilken de senaste gångerna har varit "stå färdig med papper i handen och jobba snabbt", hjälp den bebis som ser ut att behöva hjälpen mest. Lite filosofi i det där...

Skämt åsido. Ska leka med bebisar och jobba till 17, sen väntar dansen ikväll. Har inte hunnit köpa nya dansskor så jag får snart ta mig in till stan för att göra det. Förra veckan tränade vi teknik i Samba, Chacha och Rumba. Hoppas på mer teknik idag. Så himla kul när man känner att man kommer vidare och gör det mycket bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar