tisdag 2 augusti 2011

Min räddare

När de otäcka stunderna närmar sig, när jag vill springa här ifrån, när jag håller mig från den obehagliga känslan i magen... då har jag min räddare.

Denna räddare förvandlar min vita otäcka yoghurt till något ljuvligt som smeker smaklökarna. Genast längtar jag till min nästa måltid med denna kämpe. Det bästa av allt - man kan ha det till allt!

Nu hoppas jag att ingen får konstiga idéer att jag har kanel på korvstroganof eller liknande.. Dock lyckades min fina syster blanda ihop någon köttfärsås (tror jag att det var) med kanel i. Smakupplevelse pappa slängde sig ifrån men som jag minns idag. Minnet innehåller dock inget glatt eller dåligt.. 


2 kommentarer:

  1. hallå! den var god. det var en korvgryta. i många länder har man kanel i maten för det är gott. men man måste bryta av med något hett, typ massa chili.

    jag förstår inte att du inte gillar yoghurt. det är ju världens bästa. för övrigt har vi bestämt att det blir chokladpavlovan med din favvo yoghurtgrädde på kräftskivan. PUSS

    SvaraRadera
  2. Jag kan inget annat än säga att jag gillar idén till kräftskivan. Starkt!

    SvaraRadera