måndag 8 augusti 2011

Ett försök till en hälsosammare bakisdag

Yes you heard me. Igår låg jag hemma lite lätt trött och bakis efter en väldigt lyckad lördag eftermiddag/kväll. I hopp om att jag skulle lyckas skilja min dag mot alla andra bakisdagar som i de flesta fallen består i onyttigheter och ännu mera onyttigheter - så bestod min frukost av egenlagad mat i form av spenat med tonfisk och x-antal glas vatten. En pojkvän kom hem och inköp av diverse saker resulterade i att det fortatta intaget av mat under dagen bestod av följande:

Lösviktsgodis - endast favoriterna så inget onödigheter här inte
Fredagsmix - tog inte OLWs namnval på allvar och smakade på Pontus inköp av godsaker vilket fick sitt slut i min mage. En ostbåge in - resten av påsen fick följa med. Pontus hade inte så mycket att säga till om.
Pastasallad - Kan ses som ett bra val, dock såg resultatet här ut som en lyckad ätartävling - däckad på soffan med alldeles för mycket mat i magen men ändå med plats för lite mera mat i form av de underbara pizzabröden. Proppmätt var ett tidigt faktum som inte togs med seriösa tankar.
Pizzabit - När ens pojkvän inte står för den matätande människan så får man ta en för laget och äta den sista knutbiten av calzonen som låg ensam kvar i kartongen.
Vatten i mängder - Törsten gav vika och kopiösa mängder vatten hjälpte mig bara för några minuter innan  mer behövdes tillföras.


Det här ser inte jag som något större fel. Min dag kunde nog inte blivit bättre och min mage tackade mig för dessa godsaker, men med uppskattan att jag kommande vecka bjuder den på lite andra finare saker. Det den inte vet är att jag mycket sannolikt kommer att ge den mer än bara en pizza kant. Men först lite träning för att komma in på rätta spår.

1 kommentar:

  1. älska bakisdagar. älska att skita i matångest. älska att ha vecko-tänk och inte "den här dagen har förstört mitt liv"-tänk. ÄLSKA TURKOSA CECI!

    SvaraRadera