torsdag 18 augusti 2011

En upplevelse att ta tillvara på

Min pojkvän till sambo hade kastat in en plåt ungspannkaka när jag kom hem från jobbet. Med svaga minnen från min barndom att ha testat på detta påhitt så små längtade jag att den sista smeten skulle stelna. Pannkaka kan vara en smakupplevelse att älska och vad ska då denna plåt föda min mun med för upplevelse.

Svaret?

FUCKING DELICIOUS.
Satan i gatan vad gott det var. Det enda som stod mellan mig och tanken att äta upp hela plåten var dels faktumet att maten även var till pojken min dels att det skulle bli min matlåda för morgondagen. Jag fick kämpa mig från att hålla fingrar, mun och hela min kropp borta från denna plåt.

För god mat var ett faktum.

Vet inte om jag kommer att kunna möte denna måltid igen och hålla mig så sansad som jag ändå lyckades med idag.

1 kommentar: