tisdag 19 april 2011

Konsten att skriva

Som jag berättade i fredags så var jag på en tidningsskola som Friskispressen anordnar. Först fick vi en frukostfika serverad som var super god som innehöll både färsktbryggt kaffe och färska jordgubbar. Under dagen gick vi igenom hur man skriver texter, rubriker och dylikt, och som jag sa – mycket givande dag.
Nu sitter jag och försöker skriva på min artikel till nästa nummer och kunde inte sitta mer fast. Kanske tänker jag för mycket på ”hur man ska skriva” att jag helt enkelt inte får fram någonting. Eller så är det ett svårt ämne att skriva om. Vilket fall som helst så får jag jobba på nu – det kommer att bli en bra artikel någon gång.   




Frukost kan vara helt oemotståndligt god - och det var den här, enkel som den var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar