onsdag 13 april 2011

Jag har en lång morgon

Bilverkstaden var sugna på att kika på pappas bil så jag fick hjälpa till att åka och lämna den i morse, vilket innebar att jag fick stiga upp 2 timmar innan klockan vanligtvis ringer. Tjänar 2 timmar alltså.
Tänkte på en sak i dag. Det är molnigt ute och grått, vilket men i folkmun inte kallar för bra väder. Då tänkte jag på hur ofta men slänger hur dåligt vädret är när man talar.

"Dagen har väl varit bra men det har varit så dåligt väder."
"Gud vad jobbigt att det är så mulet"
Det var så tråkigt väder när jag gick till jobbet i morse"
etc.

Uteslut det istället och tänk
"Fan va skönt att snön är borta!"
"Vilken tur att det inte regnar så mitt hår blir blött"
"Vad härligt att det börjar bli varmare så jag kan gå i en lättare jacka, och slipper köttbulle-looken."

Det är vad jag ska göra i alla fall, alla bestämmer själva men fasen vad bra mina dagar blir när jag inte ser någon snö, går i converse och tar skinnjackan.

De soliga dagarna kommer - jag lovar

2 kommentarer:

  1. du och din blogg turkosifierar mig i dag! jättefin ny layout. puss!

    SvaraRadera
  2. :) Jag bestämde mig för att skippa den andra bloggen och köra på den här :)

    SvaraRadera