torsdag 2 juni 2011

Det här med att tro

Nästan hela mig bar på en tanke för ett tag sen som jag måste berätta om. Efter månader av kyla och utomhustimmar, så har jag kikat på gamla sommar bilder och födde den här tanken:

Kan det vara så pass varmt att man kan gå med endast linne och shorts?
Kan det vara så pass varmt att man kan sitta ute på kvällen till solen gått ner - utan att frysa häcken av sig?

Jag menar det här på allvar - jag tänkte så här. Och i en del av mig så ligger tanken kvar, kan man förstå det? Nu är ju sommaren här (inte sant?) och jag känner värmen. Ändå så har jag svårt att tänka mig att gå ut utan en backup-jacket - det kan väl vända till lägre temperaturer, inte sant? 

Jag vet inte vad som hänt mig men sommaren lär visa mig annat så jag får en verklig bild.

Kanske var jag en fånge i min vinterjacka to long.. 


En sommarkväll för några år sedan, endast i ett linne.. det var tider - eller är det samma tider som nu..?

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar