onsdag 1 juni 2011

Candylicious..

Kikade in på Fokis blogg och såg det här inlägget. Godis, godis och åter igen godis. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte tyckte om godis, och att påstå att det inte är gott. Inlägget ledde mig in i sötsakernas värld och jag druknade i tankar av allt gott denna jord har att erbjuda i socker väg. Jag blir knäsvag och önskar att jag hade kraften att göra om allt så att all godis, kakor, bullar och dylikt skulle betyda TOPP för kroppen - man mådde endast bra av det och enorma mängder av det kunde inte på långa vägar leda till övervikt och diabetes.

Men en önskan går inte alltid i uppfyllelse så då får man ta saken i egna händer. Jag fick det serverat på ett litet papper där det stod:

Päron
Fetaost
Nötter

Minuter av njutning och mitt mellanmål vilar i lugn och ro i min mage.




1 kommentar: