torsdag 16 juni 2011

Att lyckas

För 6 veckor sedan bestämde jag mig för att ta tag om mig själv och anställde en Personlig tränare. Jag har länge tränat regelbundet men inte sett några resultat, vilket gjort det tråkigt då jag velat träna min kropp för en förändring. "Jag kan inte ändra min kropp" snurrade runt i huvudet och hade svårt att släppas - tills igår.

Igår var mitt sista tillfälle med min PT. Då var det dags för tester och mätning, samma som vi gjorde för 6veckor sedan. Vid första mätningen över rumpan så kom första chocken - ca 8 cm skillnad. Jag fick igenom min arm när hon visade med måttbandet hur jag såg ut tidigare. När allt var mät gick vi igenom listan och la ihop alla centimeter som försvunnit.
36,4cm!
För mig är det helt tokigt. Jag kunde ju inte ändra min kropp - eller? Och om jag kan - då måste ta mig tusan alla kunna. Vi fortsatte med alla tester - armhävning, konditionstest, planka, balans och jägarvila. Förbättring i allihopa! Något annat fanns inte. 

Så nu säger jag en sak - Fan vad jag är bra! Ger mig in i något och lyckas. Jag ska leva på det här länge - så det så!





2 kommentarer: