onsdag 7 september 2011

Kunskap inom sitt område

Som ensam lite student så är det önskvärt att alla runt omkring mig är välmedvetna om hur allting fungerar. Ännu mer önskvärt är det att de som är anställda på diverse ställen har kunskap/kännedom/you-name-it om allt som finns att kunna på deras arbeten.

Lite less blir man då när man tipp-topp kommer vid öppning av skolan bibliotek, bärandes på en odugligt tung väska, och ställer den simpla (näst in till självklara) frågan:
"Finns det trådlöst nätverk här så att man kan sitta på sin egna dator?"

(Frågan ställdes med tanken på att inte slösa minuter på att försöka sig på något som faktiskt inte fungerar, och med tanken på att det inte var någon kö för att ställa denna frågan.)

Som svar får jag något jag inte ens kan repetera. Svaret var obegripligt och människan bakom disken kom fram till slutsatsen att jag (om jag var student) skulle logga in på deras datorer - om jag förstod det rätt. Som jag skrev ovan handlade det inte om att få sitta på deras datorer då utrymmet runt dem endast har plats för en penna i blyertspenna i dess smala form - inte aktuellt för en studerande med tjockis böcker.

Det här var bara värt att nämna. Min misstanke att det hela inte var något problem resulterade positivt och mina sekunder som lades på att lyckas logga in på det trädlösa nätverket var väl spenderade.


1 kommentar:

  1. det händer ju rätt ofta att man bara vill ställa sig och skrika SAMARBETA FÖR FAAN! men så kan man ju inte göra.

    SvaraRadera