tisdag 5 juli 2011

En turk kommer bärandes på yoghurt

Igår när jag och Pontus var och handlade slängde jag mig snabbt mot mejerihyllan och plockade på mig vad jag länge suktat efter. I följd av detta får jag kommentaren från pmin sambo "Fan vad jag är trött på den där turkiska yoghurten".
Denna yoghurt kan man göra allt med men det jag gör bäst med den är allt vad vitlök innebär. Pressen slutar aldrig att gå när jag får tag i lite yoghurt och vitlökar. Det vattnas i munnen på mig och det bästa med det hela är att smaken sitter kvar så länge!
Och för att inte glömma hur underbart gott det blir att blanda ner lite i grädden till tårtan. Midsommartårtans hemlighet (tillsammans med alla andra ingredienser).

1 kommentar:

  1. Jag är så jävla sugen på den ryska. Den innehåller 17% fett så den måste ju vara MEGAKRÄMIG! Men vad har man den till? Hm.. Turkens (som egentligen är greken) kompis greken går ju inte heller av för hackor. Åh yoghurt!

    SvaraRadera