fredag 21 oktober 2011

Gilla känslan

När jag inte alls drunknar i mina studieböcker, utan istället gillar det så är det rätt kul det här med att studera - dock det gäller bara i vissa fall.

Men det som jag gillar nu med kursen Redovisning och Beskattning är den underhållande övningsboken. Det handlar om en 250 sidor tjock bok med massor av övningar i. Vad finns det att gilla i det tänker då många och då säger jag det här:

Det känns som en mattebok i högstadiet.

Att säga lågstadiet känns lite väl lågt, och menat med att säga högstadiet är inte att det ligger på den nivån - långt ifrån. Det är inte lätt det här med redovisning men det är kul. Övningarna är ju svåra, kluriga och man har inte alltid rätt (om man har kommit så långt att man förstått frågan och gjort ett försök till att få rätt svar)  men det är roligt ändå - just för denna känsla att det är en simpel liten mattebok som man sitter och räknar i.


Kanske kommer jag inte att känna likadant när jag kommer längre in i boken - därav skriver jag det här inlägget snabbt och i en paus från de hittills inte så svåra övningar i boken.

2 kommentarer:

  1. älskar att du gillar din kurs :)

    SvaraRadera
  2. en turkostörstig tjej.8811 november 2011 kl. 12:48

    HALLÅ!? var är du? jag går ju in varje dag och väntar mig lite turkoshet men möts av iofs världens finaste hopp-bild, men liksom... mer och fler inlägg tack!

    SvaraRadera